OKUL ÖĞRENCİ MECLİSİ BAŞKANLIĞI
Okul Öğrenci Meclisi Başkanlığı seçimleri 03.10.2018 Çarşamba günü 10.40-12.50 saatleri arasında okulumuz kapalı tören alanında tüm öğrencilerimizin katılımıyla yapıldı.
Öğrencilerimizin katılım ve demokrasi coşkusunu yaşadıkları bu heyecanlı günde hep olmasını istediğimiz gibi, dostluk ve centilmenlik çerçevesinde bir seçim ortamı yaşatan başkan adaylarımız Ece SUNGUR, Ata ÖZER ve Eda OKTAY' a teşekkür ediyoruz.
Seçimi kazanan Eda OKTAY'ı ve ekibini tebrik ediyor, okulun sesi olma yolunda yapacağı çalışmalar için şimdiden başarılar diliyoruz.
2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Öğrenci Meclisi Ekibi:
1-A: Bahar TOPLAL
2-A: Berra ASLAN
3-A: Meyra DÜZKAYA
4-A: Çınar İNCETÜRKMEN
5-A: Damla KARACA
6-A: Özgü AKIN
7-A: Zeynep Ceylin YİĞİT
8-A: Eda OKTAY (Okul Meclisi Başkanı)
OKUL MÜDÜRLÜĞÜ
Projenin Amacı
Madde 5- Cumhuriyetimizin demokrasi ile güçlendirilmesi; öğrencilerimizde yerleşik bir demokrasi kültürünün oluşturulması, hoş görü ve çoğulculuk bilincinin geliştirilmesi, kendi kültürünü özümsemiş, millî ve manevî değerlere bağlı, evrensel değerleri benimseyen nesillerin yetiştirilmesi; öğrencilere seçme, seçilme ve oy kullanma kültürünün kazandırılması; katılımcı olma, iletişim kurabilme, demokratik liderliği benimseyebilme ve kamuoyu oluşturabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Uygulama İlkeleri
Madde 6- Demokrasi ve Okul Meclisleri uygulamasında aşağıdaki ilkeler göz önünde bulundurulur:
a) İnsan hak ve hürriyetlerinin vazgeçilmezliğini ve devredilemezliğini, ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünü temel kabul etme,
b) Bireysel, toplumsal, insanî değerlere önem verme,
c) Başkalarının hak ve hürriyetlerine saygı duyma, insanlara eşit ve adil davranma,
d) Bireysel farklılıkları ve ortak hukuk kurallarının gerekliliğini kabul etme,
e) Toplumsal gelişmelere duyarlı olma, barış içerisinde çözümler üretme,
f) Kendi kültürünü bilme, benimseme; farklı kültürleri tanıma ve onlara hoşgörü ile yaklaşma,
g) Eşitlik ilkesine önem verme ve uygulama,
h) Demokratik ilkeleri benimseme ve içerisinde bulunduğu ortamlarda uygulama,
i) Kişisel sorumluluğun önemine inanma, kişinin sürekli gelişimini ana ilke olarak kabul etme,
j) Her türlü ön yargı ve ayrımcılıktan uzak bir anlayış geliştirme.
b) Bireysel, toplumsal, insanî değerlere önem verme,
c) Başkalarının hak ve hürriyetlerine saygı duyma, insanlara eşit ve adil davranma,
d) Bireysel farklılıkları ve ortak hukuk kurallarının gerekliliğini kabul etme,
e) Toplumsal gelişmelere duyarlı olma, barış içerisinde çözümler üretme,
f) Kendi kültürünü bilme, benimseme; farklı kültürleri tanıma ve onlara hoşgörü ile yaklaşma,
g) Eşitlik ilkesine önem verme ve uygulama,
h) Demokratik ilkeleri benimseme ve içerisinde bulunduğu ortamlarda uygulama,
i) Kişisel sorumluluğun önemine inanma, kişinin sürekli gelişimini ana ilke olarak kabul etme,
j) Her türlü ön yargı ve ayrımcılıktan uzak bir anlayış geliştirme.